Drie tips voor effectieve Texelse content

Opvallend veel Texelse bedrijven verschuilen zich online achter standaard zinnen om hun bezoekers te informeren. Ze nemen klakkeloos informatie over van bijvoorbeeld de VVV en gemeente Texel. Google straft al die gekopieerde shit keihard af. Het anti-resultaat: niemand vindt jouw site en de bezoekers die je vinden, ergeren zich suf aan de plastic verhalen. Drie tips om een begin te maken met effectieve Texelse content.


Gekopieerde content op Texel

1. Staar je niet dood op zoekwoorden

Laat een voor jouw bedrijf belangrijk zoekwoord maximaal twee of drie keer terugkomen in je sitetekst. Zeven keer ‘hotel op Texel’ verwerken in een artikel van 250 woorden is echt dodelijk irritant voor de bezoeker (klik en weg is hij). Bovendien trapt het nieuwe algoritme van google daar allang niet meer in. Een creatieve, goed opgebouwde tekst waarin op een natuurlijke manier de belangrijkste zoekwoorden terugkomen is veel effectiever.

2. Verdiep je in de doelgroep

Veel mensen denken dat het ‘doelgroepdenken’ hopeloos ouderwets is. No way! Het is belangrijker dan ooit dat je online content direct inspeelt op de vragen die je bezoekers hebben. Hier kan ik kort in zijn: bedenk je welke vier belangrijkste vragen de bezoeker beantwoord wil zien als hij op jouw site komt. Verhuur je huisjes? Dan wil een bezoeker weten:

-hoe de huisjes eruitzien (foto).
-waar en bij welke faciliteiten ze in de buurt liggen.
-wat ze kosten
-hoe je ze kunt boeken.

3. Voeg regelmatig nieuwe content toe

Wie blogt die blijft, is een waarheid als een koe. Als jij wekelijks leuk en origineel schrijft over je ervaringen als kok in een Texels restaurant en dat doorspekt met feitjes en weetjes waar je doelgroep van smult, dan ben je goed bezig. Je wisselende content is fijn voor je online vindbaarheid en je geeft bezoekers een goede reden om steeds even op je site te kijken. Als jij daar ook steeds even het heerlijke maandmenu  op plaatst… kat in het bakkie!

About Femmy

Op haar achttiende vertrok ze vijftien jaar lang voor studie en werk naar de Randstad. De zee riep haar terug. Het liefst ontdekt ze al interviewend de mooiste verhalen. Ze legt haar ervaringen met mensen en bijzondere gebeurtenissen vast in verhalen, reportages en blogs. Lees de complete bio van Femmy

Wat is jouw reactie

*